Cap al segle XVI es va iniciar un desplaçament de la població cap a Fanals de Baix / Fanals d’Aro. Allà es va construir una nova església.
L’antiga església poc després va ser abandonada i durant un temps va ser utilitzada per la masia veïna dels Monjos com a pallissa i per a guardar els bestiar.
L’ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró la va adquirir i la va restaurar molt acuradament. En l’actualitat hi podem observar elements molt significatius del romànic.
Per anar-hi cal fer una excursió a peu. Sortim de Calonge per la carretera GIV-6612 que va cap a Romanyà de la Selva i a prop del Km. 15 trobarem un desviament a ma esquerra. Cal vigilar ja que es troba en una corba.

