Aquella petita terrisseria dedicada a la fabricació de ceràmica per a ús domèstic es va anar ampliant fins a convertir-se en una fàbrica. Fou llavors que es van començar a fabricar revestiments ceràmics aplicats a la construcció. La fàbrica va estar activa fins l’any 1984. L’any 1987 l’ajuntament la va adquirir i va instal·lar l’actual Museu.
El fet que la seu del Museu estigui ubicada en un edifici industrial permet veure tot un seguit d’elements arquitectònics característics de la producció: basses de colar la terra, xemeneies, dipòsits d’argila i engalba, forns…
Veurem els materials que es feien servir, les eines, instruments, màquines que es feien servir per a transformar els materials. I al llarg de tot el museu veurem objectes de terrissa, rajoleria, ceràmica de revestiment, ceràmica artística i decorativa…

