L’altre element significatiu és l’església de Santa Maria, construïda l’any 1078. Era la capella del castell.
No podem oblidar quan parlem de Castell d’Aro, del seu Pessebre Vivent. És el pessebre vivent més antic de Catalunya. Es va començar a realitzar l’any 1959. En ell participen molts veïns i veïnes del poble.
I com a curiositat hi ha l’espasa clavada a la pedra. Sembla que aquesta espasa és senzillament un reclam turístic i busca donar un toc de fantasia i llegenda al municipi. L’espasa recorda a la coneguda història del Rei Artús.

