
En el municipi de Calonge i Sant Antoni trobem la Bola de Moure el Mon. La podem trobar a mig camí entre els dos pobles que formen el municipi. A la sortida del poble de Calonge de camí cap a Sant Antoni hi ha la rotonda on la podem observar.
És una enorme esfera metàl·lica de 25 metres de diàmetre i de 150 tones de pes. Va ser construïda pel Fòrum de les Cultures que es va celebrar a Barcelona l’any 2004. La Bola formava part d’un espectacle anomenat “Moure el mon”.
Un cop acabat el Fòrum l’ajuntament de Calonge i Sant Antoni la va portar cap al seu poble. Des de llavors s’ha convertit en un referent dels dos pobles del Baix Empordà.
En dates especials la Bola s’ il·lumina amb uns focus de colors.



